Testing av bagasjerom og vintersføre

Vi bestemte oss for å ta en tur til Charlottenberg nylig for å gjøre unna litt førjulshandling.

Dette var også en gyllen anledning til å teste ut bilen på en litt lengre tur vinterstid.

Som tidlig i høst ladet vi helt fullt før vi dro. På høsten hadde vi nok strøm tur/retur og omtrent halvveis tilbake til Charlottenberg.

På vinterstid så hadde vi kanskje kommet tur/retur men da ville det vært tomt for strøm også.
Vi kjørte penere og mer økonomisk denne gangen enn på høsten.


Føret på turen var glatt og det snødde. Vi merket på andre trafikanter at det var glatt men vi merket egentlig ingenting til dette.
Teslaen føles kjempegod på glatte veier.

Bilen sto litt ute før vi dro så det hadde iset på vindusviskerne når vi skulle kjøre.
Dette var første gangen jeg opplevde dette og merket til min forbauselse at vindusviskerne ikke lot seg løfte for å ta av isen på viskerne. 

Jeg trakk på skuldrene og tenkte det var en merkelig patent men madammen som ikke har tatt vaksinen mot bruksanvisning og offentlig rettledning på årevis begynte å lese og fant kjapt ut av problemet.
For å få løftet vindusviskerne så må bilen stå i park og deretter må en trykke på service mode på skjermen for viskerne som gjør at viskerne stiller seg midt på ruten. 
Når en stiller bilen i drive igjen så går viskerne tilbake til ordinær posisjon. Fiffig sak!

Bagasjerommene imponerer nok en gang, det er rett og slett utrolig hvor mye som går inn i bilen. 
Barnevogn, stellebag, kjølebag, 2 vinkasser, 20 Capri Sonne, 3 liters dunk med vin og 4 handleposer forsvant inn uten at vi pakker særlig bra og vi hadde plass til en god del mer.

Jeg skjønner godt at folk digger bagasjeplassen i Model X når vi får såpass mye i vår Model S. Selv om jeg personlig mener at det mangler litt på lastsikring i Tesla Model X.

Lading av bilen ble unnagjort imens vi handlet på Thon shoppingsenter. 
Vi tenkte at de fleste plassene i Charlottenberg var opptatt før jul men dette var ikke noe problem.
Det sto en Tesla på hypermat og på Thon senteret var det ingen og bare 2 til når vi dro.


Det var grei plass forrige gang vi var der også og da var det faktisk mer folk der så det virker som kapasiteten er grei der på hverdager i hvertfall.

Bilen leverer bra på lengre turer og allerede neste dag dro madammen, dattera vår på 7 måneder og ei venninne av dama til Oslo på jentetur. En liten tur innom superladerne og de hadde nok til turen videre og hjem igjen.

Vi gleder oss til neste langtur, da blir det kanskje en tur til Trønderlag for å besøke foreldrene til madammen så er superladere på Berkåk ferdig også.
Helt supert for oss som svinger av der for å kjøre om Meldal og til Fosen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hvor mange hestekrefter har Tesla Model S75D?

Uoriginale felger

Prøvekjøring av Tesla Model X