Feilvisning av fartsgrense
Her om dagen opplevde jeg den største forskjellen mellom anvisning av fartsgrensen på dashboard og faktisk fartsgrense på stedet.
Jeg kjørte under fartsgrensen på stedet som var 60 km/t. Vår Tesla viste at fartsgrensen var 100 km/t.
Dette var på Trondheimsvegen på Eidsvoll Verk og her har ALDRI fartsgrensen vært 100 km/t.
Jeg har opplevd avvik tidligere på den når en kommer inn fra 80 sone og til 60 og når det har vært omskiltet pga veiarbeid.
Synes likevel det var litt rart med såpass høy hastighet på en vei som aldri har hatt denne fartsgrensen.
Jeg hadde tidligere en 2012 Ford Focus stv, 1,6 diesel. Dette var min første erfaring og bil med skiltgjenkjenningssystem.
Og det virket som det var nettopp det som det var, at den leste skiltene langs veien.
Og det funket svært bra. Ikke bare leste den fartsgrensene men også øvrige skilt.
Veldig oversiktlig og greit.
Det virker ikke som Teslaen leser skilt slik som dette men at den benytter seg av en forhåndsmatet informasjon.
Kjenner jeg savner Ford systemet litt akkurat der.
Jeg kjørte under fartsgrensen på stedet som var 60 km/t. Vår Tesla viste at fartsgrensen var 100 km/t.
Dette var på Trondheimsvegen på Eidsvoll Verk og her har ALDRI fartsgrensen vært 100 km/t.
Jeg har opplevd avvik tidligere på den når en kommer inn fra 80 sone og til 60 og når det har vært omskiltet pga veiarbeid.
Synes likevel det var litt rart med såpass høy hastighet på en vei som aldri har hatt denne fartsgrensen.
Jeg hadde tidligere en 2012 Ford Focus stv, 1,6 diesel. Dette var min første erfaring og bil med skiltgjenkjenningssystem.
Og det virket som det var nettopp det som det var, at den leste skiltene langs veien.
Og det funket svært bra. Ikke bare leste den fartsgrensene men også øvrige skilt.
Veldig oversiktlig og greit.
Det virker ikke som Teslaen leser skilt slik som dette men at den benytter seg av en forhåndsmatet informasjon.
Kjenner jeg savner Ford systemet litt akkurat der.
Kommentarer
Legg inn en kommentar