Første ordentlige test tur
Hva passer vel bedre når bilen skal testes enn å reise en tur til Charlottenberg i Sverige.
Samboeren, jeg og dattera vår på 5 måneder drar avgårde om morgenen slik at datteren vår får sove litt på turen da hun pleier å ta seg en dupp på den tiden.
Vi har ladet helt fullt før vi drar siden.det er aller første turen som det er litt lenge på. Vi finner fort ut at vi kunne kjørt tur/retur og på god tur til Charlottenberg igjen selv med aktiv kjøring.
Det er god plass til barnevognen baki. Bagasjerommet er faktisk bedre enn i vår Mitsubishi Outlander.
Eneste forskjellen er at Mitsubishien har gitter bak så vi kan lesse helt opp til taktekker om ønskelig.
Bilen er knallgod å kjøre både på svingete veier ved Vallset og i 2 felts veien mellom Skarnes og Kongsvinger.
Å kunne kjøre billig på strøm, gratis i bomringen, ha gratis internett i bilen og gratis Spotify gjør selvfølgelig sitt til at en føler at en faktisk vil spare litt denne gangen fremfor å bare spare penger på handlingen men bruke det opp på bilens driftskostnader.
Vel fremme så finner vi en Tesla Destinasjonslader utenfor Thon hotellet og rusler inn på Thon shoppingsenter.
Vi trenger ikke å lade men gjør det for å teste ut ting.
Etter endt handling skal alt pakkes i bilen. Det er null problem.
Kjølebagen får plass i bagasjerommet foran, eller frunken som Teslafolket kaller det. Hadde muligens fått plass til en eller diverse annet uten å måtte dytte for mye på plass.
Tenker det er lurt å være litt forsiktig i forhold til lokket der pga at det er i aluminium og fort kan bulke seg.
I "oppbevaringsrommet" under bagasjerommet baki går det fint 5 handleposer uten besvær. Oppå der igjen går det barnevogn, 12x1,5 liter Cola, 3 liter vin, ølkvota for 2 personer og et par rusbrus. 20 caprosonne, diverse alkoholfrie drikker og selvfølgelig i overkant mye godteri sklir enkelt inn i bilen uten problem.
Vi kobler av laderen og drar hjem, bilen er nesten fulladet.
På veien hjem prøves både adaptiv cruisekontroll og den oppgraderte autopiloten.
Cruisekontrollen funket fint på denne turen men har opplevd den som litt nævøs på E6 mellom Stange og Minnesund.
Autopiloten føles behagelig på en så jevn og fin vei som det er mellom Kongsvinger og Skarnes.
Prøvde funksjonen med å få bilen til å kjøre forbi en annen.
Dette fikk jeg ikke til å virke uten at jeg vet hvorfor men her kan jeg foreløpig for lite til å si om det var brukerfeil eller bilen som var problemet :-)
Samboeren, jeg og dattera vår på 5 måneder drar avgårde om morgenen slik at datteren vår får sove litt på turen da hun pleier å ta seg en dupp på den tiden.
Vi har ladet helt fullt før vi drar siden.det er aller første turen som det er litt lenge på. Vi finner fort ut at vi kunne kjørt tur/retur og på god tur til Charlottenberg igjen selv med aktiv kjøring.
Det er god plass til barnevognen baki. Bagasjerommet er faktisk bedre enn i vår Mitsubishi Outlander.
Eneste forskjellen er at Mitsubishien har gitter bak så vi kan lesse helt opp til taktekker om ønskelig.
Bilen er knallgod å kjøre både på svingete veier ved Vallset og i 2 felts veien mellom Skarnes og Kongsvinger.
Å kunne kjøre billig på strøm, gratis i bomringen, ha gratis internett i bilen og gratis Spotify gjør selvfølgelig sitt til at en føler at en faktisk vil spare litt denne gangen fremfor å bare spare penger på handlingen men bruke det opp på bilens driftskostnader.
Vel fremme så finner vi en Tesla Destinasjonslader utenfor Thon hotellet og rusler inn på Thon shoppingsenter.
Vi trenger ikke å lade men gjør det for å teste ut ting.
Etter endt handling skal alt pakkes i bilen. Det er null problem.
Kjølebagen får plass i bagasjerommet foran, eller frunken som Teslafolket kaller det. Hadde muligens fått plass til en eller diverse annet uten å måtte dytte for mye på plass.
Tenker det er lurt å være litt forsiktig i forhold til lokket der pga at det er i aluminium og fort kan bulke seg.
I "oppbevaringsrommet" under bagasjerommet baki går det fint 5 handleposer uten besvær. Oppå der igjen går det barnevogn, 12x1,5 liter Cola, 3 liter vin, ølkvota for 2 personer og et par rusbrus. 20 caprosonne, diverse alkoholfrie drikker og selvfølgelig i overkant mye godteri sklir enkelt inn i bilen uten problem.
Vi kobler av laderen og drar hjem, bilen er nesten fulladet.
På veien hjem prøves både adaptiv cruisekontroll og den oppgraderte autopiloten.
Cruisekontrollen funket fint på denne turen men har opplevd den som litt nævøs på E6 mellom Stange og Minnesund.
Autopiloten føles behagelig på en så jevn og fin vei som det er mellom Kongsvinger og Skarnes.
Prøvde funksjonen med å få bilen til å kjøre forbi en annen.
Dette fikk jeg ikke til å virke uten at jeg vet hvorfor men her kan jeg foreløpig for lite til å si om det var brukerfeil eller bilen som var problemet :-)
Kommentarer
Legg inn en kommentar