Valg av Elbil
Etter at Opel Ampera-E kjøp ble lagt på is pga for lang leveringstid(2 år i følge Opel) så kikket og snakket vi en del om andre aktuelle elektriske biler.
Vi var klare på at vi ønsket helelektrisk bil pga for å slippe å betale bompenger under pendling og bilen måtte ha god nok rekkevidde sommer som vinter på E6 i alskens vær.
Med fart på E6 på 100-110 km/timen så antok vi at reel kjørelengde ville være endel mindre enn hva bilfabrikantene oppga.
Spesielt når minusgradene og snøslaps melder seg.
I tillegg så ønsket vi oss en bil som kunne brukes normalt. Kjøre driftsøkonomisk eller såkalt hypermiling er ikke før oss. Vi trenger en bil som tåler å bli kjørt litt aktivt uten at en trenger å få helt noia av at strømmen forsvinner som dugg for solen.
Uten mulighet for å lade på jobb og at vi ønsket å bruke bilen også etter endt arbeidsdag fremfor å måtte sette den på lading med en gang så strøk vi fort biler med 30 mil eller mindre som oppgitt kjørelengde av listen.
Jeg har helt siden Tesla Model S kom på markedet likt den veldig godt og det har vært en drøm som jeg har snakket mye om.
Samboeren min sa jeg kunne prøvekjøre før det var aktuelt med elbil også men jeg holdt igjen selv da fristelsen fort kunne bli stor og jeg anså det som alt for dyrt for min lommebok.
Likevel gikk jeg å siklet på den hver gang jeg så den og måtte bort å se flere ganger når de stilte den ut på det lokale kjøpesenteret.
En dag jeg satt på jobb og alt var stille når samboeren min sendte meg en link til Tesla sine nettsider.
Det gikk det an å sette seg opp på prøvekjøring og jeg fant for fristelsen å bestilte prøvekjøring i Juni.
Samboeren så seg også villig til å bli med og som hun sa, det har jo vært en drøm å prøve den og da vet du hvertfall Teslaen er å kjøre.
Joda, jeg kunne da alltids prøvekjøre men kjøpe, det skulle jeg hvertfall ikke.. Trodde jeg.
Vi var klare på at vi ønsket helelektrisk bil pga for å slippe å betale bompenger under pendling og bilen måtte ha god nok rekkevidde sommer som vinter på E6 i alskens vær.
Med fart på E6 på 100-110 km/timen så antok vi at reel kjørelengde ville være endel mindre enn hva bilfabrikantene oppga.
Spesielt når minusgradene og snøslaps melder seg.
I tillegg så ønsket vi oss en bil som kunne brukes normalt. Kjøre driftsøkonomisk eller såkalt hypermiling er ikke før oss. Vi trenger en bil som tåler å bli kjørt litt aktivt uten at en trenger å få helt noia av at strømmen forsvinner som dugg for solen.
Uten mulighet for å lade på jobb og at vi ønsket å bruke bilen også etter endt arbeidsdag fremfor å måtte sette den på lading med en gang så strøk vi fort biler med 30 mil eller mindre som oppgitt kjørelengde av listen.
Jeg har helt siden Tesla Model S kom på markedet likt den veldig godt og det har vært en drøm som jeg har snakket mye om.
Samboeren min sa jeg kunne prøvekjøre før det var aktuelt med elbil også men jeg holdt igjen selv da fristelsen fort kunne bli stor og jeg anså det som alt for dyrt for min lommebok.
Likevel gikk jeg å siklet på den hver gang jeg så den og måtte bort å se flere ganger når de stilte den ut på det lokale kjøpesenteret.
En dag jeg satt på jobb og alt var stille når samboeren min sendte meg en link til Tesla sine nettsider.
Det gikk det an å sette seg opp på prøvekjøring og jeg fant for fristelsen å bestilte prøvekjøring i Juni.
Samboeren så seg også villig til å bli med og som hun sa, det har jo vært en drøm å prøve den og da vet du hvertfall Teslaen er å kjøre.
Joda, jeg kunne da alltids prøvekjøre men kjøpe, det skulle jeg hvertfall ikke.. Trodde jeg.
Kommentarer
Legg inn en kommentar